آشنایی با جلد سررسید

آشنایی با جلد سررسید

معرفی جلد سررسید

قبل از سفارش دادن سررسید 1403 میتوانید مقالات وطرح های سررسید مجموعه کاندید را ببینید. مجموعه کاندید با ارائه متنوع ترین وبا کیفیت ترین سررسید و تقویم رومیزی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

جلد گالینگور

به پوشش مصنوعی از جنس پی وی سی که بر روی یک لایه کاغذ لمینت چسبانده می شود گالینگور می گویند . گالینگور از چرم مصنوعی و ترمو مقاومت کمتری دارد ولی تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارند همچنین دارای قیمت پایینتری از چرم مصنوعی و ترمو می باشد .

گالینگور دارای انواع مختلفی از کیفیت می باشد به این صورت که گالینگور با کیفیت دارای ضخامت بیشتر و لطیف تر می باشد و در صورت استفاده از کیفیت پایین در محل لبه ها دچار پارگی می شود .بر روی گالینگور انواع روشهای داغی و پلاک و چاپ سیلک را می توان اجرا کرد ولی نمی توان از لیزر استفاده کرد .

جلد سلفون

از مهمترین ویژگی سلفون این است که هر طرحی که مورد نظر ما می باشد را می توانیم به صورت رنگی روی کاغذ گلاسه 135 گرمی به صورت چهار رنگ چاپ کنیم و برای محافظت یک سلفون روی آن کشیده می شود .

استفاده از طلا کوب و نقره کوب و یووی موضعی به زیباتر شدن این مدل جلد سررسید کمک زیادی می کند.کیفیت جلد سلفون وابسته به کاغذ مورد استفاده و چاپخانه و اجرای چاپ چهار رنگ و قرار دادن سلفون با کیفیت روی آن می باشد . برای ایجاد لوگو بهترین راه قرار دادن لوگو در طرح چاپ اولیه می باشد گر چه می توان از یووی یا طلا کوب و نقره کوب نیز استفاده کرد .

جلد چرم طبیعی

اگر به دنبال سفارش سررسید 1303 می باشید جلد چرم طبیعی برای سررسید 03 مناسب می باشد به دلیل قیمت بالای این محصول استفاده از آن در تیراژ بالا به ندرت اتفاق می افتد . کیفیت چرم طبیعی بستگی به مراحل دباغی و مواد استفاده شده در دباغی بستگی دارد چنانچه از چرم نامرغوب استفاده شود بعد از مدتی پوسته پوسته شده و خشک می شود و حتی ترک می خورد . برای حک کردن لوگو نیز مانند چرم مصنوعی می باشد . پلاک فلزی جلوه بهتری به جلد چرم می دهد .

دوخت دور جلد

برای ایجاد جلوه متفاوت به سررسید می توانیم دور جلد آن را دوخت بزنیم که دوخت دور جلد را می توانیم برای انواع جلدهای چرم مصنوعی و جیر وچرم طبیعی استفاده کنیم . اکثر افراد بر این باور هستند که جلد دور دوخت دارای مقاومت بیشتری نسبت به لبه معمولی می باشد در صورتی که اگر از مواد مرغوب و چسب مناسب استفاده شود تفاوتی در دوام ندارند .

جلد ابری

در برخی از جلدهای سررسید زیر جلد آنها می توانیم از یک لایه ابر نازک استفاده کنیم . استفاده از ابر را می توانیم برای انواع جلدهای چرم طبیعی و چرم مصنوعی وترمو استفاده کنیم که باعث ایجاد حس نرمی در موقع استفاده می شود . ولی با استفاده از ابر ضخامت سررسید بیشتر می شود .


چاپ   ایمیل